We hebben je hulp echt keihard nodig om een kamelen opvang voor zieke, zwakke en kreupele kamelen te starten.
Luister naar je hart: zonder jou kunnen we niets doen.
Hoe je kan helpen vind je hier: http://feel-the-desert.com/kamelen.
Of in het Engels: http://feel-the-desert.com/camel
Bij voorbaat, heel veel dank voor je donatie en het bekendmaken van dit project!
Ik heb het in dit blog altijd over 'kamelen' omdat ze hier zo worden genoemd. Uiteraard zijn het in feite dromedarissen...

vrijdag 9 september 2011

24 augustus: en nu moet er groen komen!


Er is grond, er is water... nu nog bomen!

Nu er water is willen Rached en Hamid zo snel mogelijk bomen gaan planten voor schaduw in de toekomst. Er is hier geen tuinder of tuincentrum in de buurt, dus gaan we zelf maar stekken!
Mijn logeerkamer word hiervoor in beslag genomen. Maar dat is niet erg: ik heb toch geen visite op dit moment!
 
Stap 1: ophalen van lege flessen. Dat is goed voor de zwerf-afvalproblematiek! Zakken vol met lege waterflessen belanden in mijn tuin. 
...
'He, iets nieuws!', denkt mijn puppy. 'Wat zou daar nou in kunnen zitten?' 
Mijn puppy vind het allemaal wel erg spannend. Het is nog best wel een hele klus om al die flessen met water te vullen.
...
De flessen worden gevuld en belanden in mijn logeerkamer...
Stap 2: het groen komt eraan! Rached wil stekken maken van een heel snel groeiende boom, zodat er zo spoedig mogelijk schaduw komt rond het terrein. De jongens brengen het groen en gaan aan de slag om stekken te maken.
...
De stekken worden gemaakt, onder toezicht van mijn puppy.
Stap 3: de stekken gaan in het water. Mijn logeerkamer staat nu helemaal vol! We hopen vurig dat zoveel mogelijk takken gaan wortelen. 
...
Er is nog nooit zoveel groen in mijn huis geweest... En nu: wortelen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten